Топик по английскому языку на тему животные. Domestic Animals – Домашние животные Топик по английскому языку my pet

I like animals very much, that’s why I’d like tell about my home pet. This is a small cat, her name is Penny and she has no breed. She was presented to me by my friends and it was the most adorable gift I’ve ever had.

She is not fat and grand, she`s just 4 months old. She is grey and white with a black spot on the chin, which looks like a small beard. Her eyes are green, her ears, paws and nose are rose. My cat is cute and fluffy, so it`s very pleasant to touch her. When Penny is in a good mood she always purrs.

Penny doesn`t like to stay alone. She misses me and when I come she runs up, wags with the tail and asks me to take her in my arms. She always follows me from one room to another: we cook, clean, wash the dishes, play computer games and sleep together. She likes sleeping. Usually she finds soft, warm and clean place and lies down there. She is very sociable and likes guests. When I invite somebody to my flat, Penny usually greets and welcomes them.

My cat has some favorite toys: a rubber ball, a scratching post and a mouse-toy. Penny likes running, jumping on sofas, tables, chairs and window sills and sometimes she can be very noisy. She is mad about fish and meat, that’s why when she sees the food she cries loudly and asks to treat her aggressively. She likes sitting in my bag and gnawing my headphones when I do my work. Now I buy the cheapest analogues to avoid any wastes.

Some cats walk outdoors, but I don’t let my cat to walk down the streets, because it is very dangerous. Penny could be attacked by dogs, other cats, cars or people. There are many people who don’t like animals (they kick, poison or even kill animals) and I want my cat to be safe and alive.

I love my cat and I hope she loves me too. In my opinion, she is my best friend and she can keep secrets.

Я очень люблю животных, и поэтому хотела бы рассказать о своем домашнем питомце. Это маленькая кошка, ее зовут Пенни, она не имеет породы. Мне ее подарили мои друзья, и это был самый прелестный подарок из тех, что я когда-либо получала.

Она не большая и не толстая, ей всего 4 месяца. Она серо-белая с черным пятном на подбородке, которое похоже на маленькую бороду. У нее зеленые глаза, розовые уши, нос и лапки. Она милая и пушистая, поэтому ее очень приятно трогать. Когда Пенни в хорошем настроении, она постоянно мурлычет.

Пенни не любит оставаться в одиночестве. Она скучает по мне, и когда я прихожу, она выбегает ко мне, виляет хвостом и просится на руки. Она всегда ходит вслед за мной из одной комнаты в другую: мы вместе готовим, убираемся, моем посуду, играем в компьютерные игры и спим. Она любит поспать. Обычно она находит мягкое, теплое, чистое место и ложится там. Она очень общительная и любит гостей. Когда я приглашаю кого-нибудь к себе, Пенни обычно встречает и приветствует гостя или гостью.

У моей кошки есть любимые игрушки: резиновый мячик, чесалка для когтей и игрушечная мышка. Пенни нравится бегать, прыгать по диванам, столам, креслам и подоконникам и порой она может быть очень шумной. Она без ума от рыбы и мяса, и поэтому, когда видит еду, она издает громкие звуки и очень агрессивно требует себя угостить. Ей нравится сидеть в моей сумке, когда я занята своей работой, и грызть мои наушники. Теперь я покупаю самые дешевые модели, чтобы не тратить деньги впустую.

Некоторые кошки любят гулять на природе, но я не пускаю свою кошку гулять по улицам, потому что это очень опасно. На Пенни могут напасть собаки, другие коты, люди или она может попасть под машину. Существует много людей, которые не любят животных (они пинают их, травят и даже убивают) и я хочу, чтобы моя кошка была в безопасности.

Я люблю свою кошку, и я надеюсь, что она меня тоже любит. Я думаю, что она - мой лучший друг и умеет хранить секреты.

Топик My Pet

My name is Valerie. I"m fourteen years old. I always dreamed of having any domestic animal.

When I was twelve my parents gave me a cat for my birthday. I was very glad and my cat was named Cadet. Now very small and fluffy kitten ran in my house. It was white with little dark grey wafers stuck all over it. Its ears and legs were half black. The colour of its eyes varied with mood. Best of all it liked to play with paper mouse.

Cadet liked to drink milk and to eat sausage. Every evening Cadet sat on my knees and purred. Its purr was like a cradle song. It is two years old already but it is still tender as it was before. It likes very much when I flatter it. I became very attached to it and I love it very much.

Мой домашний питомец

Меня зовут Валери. Мне 14 лет. Я всегда мечтала, чтоб у меня появилось какое-нибудь домашнее животное.

Когда мне было 12 лет, родители подарили мне на день рождения кошку. Я очень сильно обрадовалась и назвала его Кадетом. Теперь по дому бегал очень маленький и пушистый котёнок. Он был белого цвета с маленькими тёмно-серыми пятнами по всему телу. Ушки и лапки наполовину были чёрными. Цвет глаз у него менялся в зависимости от настроения. Самым интересным занятием для него было играть с бумажной мышкой.

Кадет очень любил пить молоко и есть колбасу. Каждый вечер Кадет садился на мои колени и мурлыкал. Его мурлыканье было похоже на колыбельную песню. Моему коту уже два года, но он остаётся таким же ласковым. Ему очень нравится, когда я глажу его. Я очень привязалась к своему коту и очень его люблю.

Тип урока:

Повторение и закрепление изученного материала.

Цель урока.

  1. Формирование фонетических и грамматических и лексических навыков по теме Домашние животные.
  2. Развитие умений монологической и диалогической речи по теме “My pet”.

Задачи урока.

Практические

  • Автоматизировать употребление ЛЕ по теме “My pet”.
  • Повторить глагол to have.

Образовательные

  • Совершенствовать навыки аудирования диалогической и монологической речи, чтения и письма.
  • Развивать мышление и воображение.
  • Расширить лексический запас учащихся по теме “My pet”.

Воспитательные

  • Прививать любовь к животным.
  • Повышать интерес к изучению английского языка.
  • Урок разработан на основе УМК Новый курс английского языка для российских школ: 1-й год обучения 5 класс.: Учебник для общеобразовательных учреждений / О.В.Афанасьева, И.В.Михеева. –М: Дрофа 2009 (урок 32).

    Ход урока

    1. Приветствие. Good morning boys and girls! Sit down, please! Glad to see you!

    2. Объявление темы урока

    Today we shall speak with you about pets and other animals. We shall learn the names of pets, repeat our verbs to be, to have and speak about your own pets.

    You know our guests don’t know your names

    Tell us please your names

    T: What are your names? – What is your name?

    3. Фонетическая зарядка

    We ll start our lesson with our phonetic exercise

    Repeat after me all together.

    [ o] dog, frog, doggy, not

    [i] pig, kiss, pink, little, kitten, sit, big

    [ э] black, cat, fat, have

    Play, grey, name, my name, his name

    4. Let’s remember our poems about pets

    I begin - you continue

    * Doggy, kitten come to me
    Doggy, kitten play with me

    Hickety, pickety
    My black cat
    Likes to sit
    In my blue hat

    I love my cat
    It’s warm and fat
    My cat is grey
    It likes to play

    I have some riddles for you about animals
    Be attentive and finish my poems

    *Doggy doggy, come to me
    Let s us play under the ……………(tree)

    * My dog has four legs
    I have only ………………………..(two)

    My dog likes to run
    I like to run ……………………… (too)

    *I have a little dog
    And his name is Jack
    His head is white
    And his nose is ………..(black)

    5. Поверка домашнего задания

    Now it s time to check up our homework.

    At home you must work with the text “ My horse”

    Let’s remember out text and begin with question.

    I propose to you to be a journalist for a moment. Who wants to be a journalist?

    You are welcome, Nick (for ex) Take a microphone. Ask your friends, please.

    Дети отвечают на вопросы по тексту “My horse”(стр.148, упр.3)

    Thank you for your questions and answers.

    I give you 3 minutes repeat please this text.

    Who is ready? Who begins?

    Дети рассказывают текст наизусть (3 человека)

    6. I have suprise for you

    Shut your eyes. /Учитель приносит корзину с животными (игрушки).

    Some animals come to see you. Look please.

    They are good and nice.

    Let’s name them. Tell me please.

    What is it? It is a …

    Дети по очереди называют животных

    I propose to you, to choose one of these animals. What animal do you like best of all?

    7. Ученики – Give a tiger, please.

    Take your tiger.

    Дети разобрали животных.

    8. A little Grammar for you.

    Let’s remember our verb to have

    Учитель называет местоимения. Дети – форму глагола.

    9. Поговорим о животных

    Each of us a host хозяин

    For our animal. Tell me please

    T: What do you have?

    Р: I have a cat.

    Работа на внимание (учитель спрашивает у учеников какое животное есть у его соседа).

    T: What has he? What has she?

    10. Поговорим более подробно о животных (игрушки или картинки с изображением животных)

    Ребята отвечают на вопросы учителя.

    Т: I see you have a lot of animals

    They are very different.

    But What are they? – Какие они у вас?

    It’s very interesting to know.

    I propose to you to complete some dialogues about our animals.

    Let’s work in pairs – работаем в парах.

    3 or 4 questions for each pair.

    For example: What is it?

    What is its name?

    Is it big or small?

    I give you 2 minutes. Try to make the dialogues.

    T: And now let’s retell the story about your own pet.

    Imagine the situation - You have this pet. Дети представляют свои диалоги

    11. T: OK .Thank you for your dialogues.

    They are interesting

    Now we know with you a lot of animals.

    I’ve prepared for you some texts about animals.

    You must read them and answer my question.

    What is it about?

    But before reading. Let’s work with our

    pronunciation –

    Дети догадываются сами о чем идет речь. What does it mean?

    Be attentive. You have Vocabulary.

    Let’s repeat after me all together(проговариваем новые слова).

    Now. Let’s read. Who begins?

    Читаем тексты и отвечаем на вопрос - What is it?

    12. Выполняем маленькую зарядку (носиком с закрытыми глазами прописываем заданное слово)

    Т: You have already worked a lot.

    And now let’s relax a little.

    Stand up! Shut your eyes!

    With your nose let’s write “ My pet”.

    Open your eyes Shake your hands

    13. Let’s divide into two groups.

    And P1, P2, P3, P4, Sit down please.

    The first group P5, P6, P7, P8.

    take your places on the computer.

    Put on your ear haps (аудирование).

    Listen to the text (стр.141, упр. 1).

    And for the second groupe I’ve prepared a little grammar exescises

    Don’s forget write your names.

    And now Time is up. Let s change over.

    После выполнения работы ученики меняются местами.

    14. Монологическое высказывание по теме Мой домашний питомец

    Т: Uncle Tom has a lot of pets.

    And what about you.

    It’s very interesting for me to know

    Have you a pet at home?

    Учитель задает наводящие вопросы

    What is it name?

    Is it a big ______________?

    Is it a good ______________?

    Is it a bad ________________?

    Is it funny or angry?

    Is it slim or fat?

    Is its nose black?

    Is its tail long?

    What does it lake to eat?

    Do does like your pet?

    Дети отвечают на вопросы про питомца.

    Thank you for your answers

    15. Заключительный этап урока

    Т: The lesson is over.

    I’d like to tell you and I think you are agree with me that our pets must be our friends.

    We must love them, look after them, feed them.

    Thank you for your work

    You are my good pupils.

    Open your diary: Let’s write our homework.

    Вам нужно составить загадку про домашнего питомца.

    I think it is very important to have a pet at home. And it absolutely does not matter, what kind of animal it is. It can be: a cat, a dog, a hamster, a parrot or even a gold fish.

    Cats and dogs are the most popular pets in many countries. People who live in flats prefer to keep cats, because there is no need to walk them every day. Cats are very compact animals, they like to lie on people’s laps and even in beds. I love cats because they are warm and fluffy. Cats let us stroke them and often purr with pleasure. For me cats are the most incredible and mystic animals.

    Dogs are a man"s best friends and that is the fact. Dogs are extremely clever and understand everything you tell them. Though keeping a dog in a flat is a bit of a problem, because you need to walk it two or three times a day. And this takes some time.

    Another problem is that our flats are relatively small even for not big dogs. And do not forget that dogs have a specific smell. But these are no real problems when you really love dogs. Dogs are wonderful animals. I am absolutely sure that cats and dogs have human souls.

    In eastern countries cats and dogs are exotic pets. People there mostly keep birds. These birds are usually smaller than parrots. People live in tiny flats and houses and there is simply not enough room to place a big cage. As for me, I love big birds and parrots.

    Another reason for keeping birds is that cities in eastern countries are overpopulated, so there are not enough parks and squares. And do not forget, that Asian people can use cats and dogs as food!

    Personally I do not understand when people keep small fishes. What is the point in all this? Fish do not speak. You cannot touch it. Well there are big beautiful fishes that are at least pleasant to look at. Keeping fish is a very difficult and money demanding process. Without paying all the necessary attention to your fish they can soon die.

    People usually keep hamsters, rabbits, rats and mice to teach their children to communicate with animals. Besides, these animals are rather easy to look after. These animals are funny, but all they do is eating and multiplying.

    It is very interesting when somebody has exotic pets, such as spiders, cockroaches, snakes and frogs. But one has got to be a real professional. Otherwise the animals will die or do harm to somebody. I would choose to keep frogs. I think them really nice. And some frogs have beautiful voices.

    So, you can choose any pet. But you just must love it! I cannot understand how people can live without pets.

    Методическая разработка урока по теме: « My pet »

    (УМК Spotlight , 5 класс)

    Работу выполнила:

    Учитель английского языка

    Яницкая Надежда Викторовна

    МБОУ СОШ № 13

    г.Братск, Иркутская область

    Технологическая карта

    Предмет: английский язык

    Модуль 5 «World animals»

    Тема урока: «Мой питомец»

    Цель урока : - написать о любимом питомце друга, используя время Present Simple

    Задачи урока:

    Изучить новую лексику по теме «Питомцы и животные фермы»;

    Отработать навык узнавания изученного грамматического материала при работе с текстом

    Тип урока: Урок актуализации знаний и умений

    Необходимое оборудование: ноутбук, проектор, УМК, задания по аудированию, мультимедийная презентация в Power Point

    Этап урока

    Деятельность учителя

    Деятельность учащихся

    Организационный момент. Проверка домашнего задания

    T: Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. How are you?

    Let’s check your homework.

    Проверяет выборочно домашнее задание.

    Good morning! Fine, thanks

    Мотивация к учебной деятельности. Определение темы урока.

    I have got a surprise for you, it is a crossword. If you solve it, you’ll see the topic of our lesson. Good luck!

    (Приложение 1)

    Time is over! Have you got right answers? Let’s check!

    Yes, you are right! The topic of our lesson is “my pet”

    Отгадывают кроссворд (my pet)

    Постановка целей урока

    How do you think what is the main goal of our lesson? The goals are: -read and understand about pets, -talk about pets, write about pets.

    The main goal of our lesson is to tell about our pets.

    Введение новой

    What pets and farm animals do you know?

    Open your book on page 70.

    Ключи в презентации (Приложение 2)

    Отвечают на вопросы

    Слушают, разделяют животных на 2 колонки, затем проверяют себя самостоятельно используя ключи на доске

    Имитация Отработка произношения

    Идентификация (На слух)

    Дифференциация (На слух)

    Т: с детьми читает новые слова, одновременно показывая животных на карточках dog, cat, goldfish, rabbit, goose, hen, goat, cow, duck, guinea pig, sheep, tortoise

    T: показывает карточки с животными и задаёт вопросы: Is it a dog or a cat? Is it a goat or a sheep? Is it a cow or a goose?

    Open your Workbooks, Ex.3, p 43. Listen and match the people to their pets. (Слайд 5, звуковое сопровождение). Ключи в Приложении 2

    Повторяют за учителем

    Отвечают на вопросы учителя. Is is a dog. It is a …

    Учащиеся слушают и выполняют задание в своих рабочих тетрадях к учебнику. Самопроверка по ключам (Слайд 6).

    Первичное восприятие и усвоение нового лексического материала

    Open the books, Ex.2, p 70. Read the text and complete the table

    Look at the board and check yourself (Приложение 3)

    Читают текст, заполняют пропуски в таблице, затем проверяют друг друга по ключам

    Отработать навык узнавания изученного ранее изученного грамматического материала

    Читают текст, подчеркивают формы глаголов в Present Simple, объясняют их значение, отвечают на вопросы.

    Актуализация нового лексического материала (в диалоге-расспросе)

    (в письме)

    Now talk to your partner about your pet.

    Use the prompt on the board (Приложение 4)

    Use the prompt on the board and write about your friend’s pet. (Приложение 5)

    Работают в парах

    Работают самостоятельно в тетради. Зачитывают о питомце своего друга

    Подведение итогов.

    Рефлексия

    Т: Today we have spoken about pets. You did a lot of work today and you did it very well. Our lesson is going to be over. Take your self-assessment cards and complete them. (Приложение 6)

    Т: собирает карточки

    Оценивают себя на карточках и сдают их учителю вместе с работой в тетради.

    Домашнее задание

    T: Your home task is to write a massage to the forum about your pet, don"t forget to draw or to find a picture of the animal.

    SB, упр. 5, с. 70; WB, с. 43.

    Объясняет домашнее задание.

    Записывают домашнее задание